EFOP-3.2.3-17 - Digitális környezet a köznevelésben
Digitális környezet a köznevelésben - EFOP-3.2.3-17
A Szeged-Csanádi Egyházmegye oktatási intézményeinek fejlesztése digitális pedagógiai módszertanok bevezetése révén
Pályázati felhívás kódszáma: EFOP 3.2.3-17
Projekt címe: A Szeged-Csanádi Egyházmegye oktatási intézményeinek fejlesztése digitális pedagógiai módszertanok bevezetése révén
Projektgazda: Szeged-Csanádi Egyházmegye
Projektünk keretében megtörténik a megjelölt digitális pedagógiai módszertanok komplex, intézményi szintű bevezetése és integrálása a pedagógiai programokba, az ehhez szükséges támogató eszközök beszerzése, a digitális munka értékelési kultúrájának meghonosítása, továbbá az érintett pedagógusok továbbképzése. A projekt szakmai tartalmát nemzetközileg bevált, kipróbált, bevizsgált, hazai szakmai szervezetek által is javasolt módszertanokra és eszközrendszerekre építjük, különös tekintettel a tanulók matematikai, szövegértési, digitális és természettudományos, valamint problémamegoldó és kreatív kompetenciáinak fejlesztési területeire. A bevezetés, majd az alkalmazás időszakában kiemelt figyelmet fordítunk a fogyatékossággal élő, SNI és BTM tanulókra, esetleges speciális igényeik kielégítésére.
A projekt a szakmapolitikai környezet ismeretében és annak megfelelően lett tervezve, tehát a tervezett fejlesztés teljes egészében illeszkedik a felhívás alábbiakban megfogalmazott konkrét részcéljaihoz:
- Digitális pedagógiai módszertanok komplex, intézményi szintű fejlesztése a pedagógusok képzésével és a támogató eszközöknek bevezetésével és beválás-vizsgálatával, illetve a nemzetközileg bevált eszközrendszerek meghonosítása és kísérleti jellegű bevezetése.
- Tanulók matematikai, szövegértési, digitális és természettudományos, valamint problémamegoldó és kreatív kompetenciáinak fejlesztése.
- Magyarország Digitális Oktatási Stratégiájában foglalt fejlesztési célok (a pedagógusok IKT tudása, módszertani kultúrája, motivációja; IKT-eszközök használatának beépülése a tanítás-tanulás és az értékelés folyamatába; internet és eszközellátottság; IT biztonság, esélyegyenlőség; oktatás adminisztrációs szolgáltatások) megvalósítása.
- Az intézményben a digitális környezeti fejlesztések hozzáférhetővé, akadálymentessé tétele, kiemelten a fogyatékossággal élő, a sajátos nevelési igényű (SNI) és a beilleszkedési, tanulási és magatartási nehézséggel küzdő tanulók (BTM) számára.
Digitális pedagógiai eszköz- és módszertan adaptálásához, a tanítási-tanulási gyakorlatba történő integrálásához nélkülözhetetlen, hogy legyen egy áttekinthetően nyilvántartott és folyamatosan gazdagodó állománya az alkalmazott módszereknek, hasznos és jogtiszta szoftvereknek, saját fejlesztésű és vásárolt digitális tananyagoknak, amelyeket a pedagógusok az oktatásban rendszeresen hasznosítanak, továbbá ezen digitális tartalmak legyenek elérhetők a pedagógusok és diákok számára egyaránt.
Új IKT módszertan sikeres bevezetésének alappillérei:
• A bevezetéshez és működtetéshez szükséges képzések, tanfolyamok elvégzése;
• Mintatanmenetek, minta óravázlatok készítése és alkalmazása;
• Fórum indítása munkaközösségi szinten;
• Óralátogatások biztosítása saját intézményen belül és partnerintézményekben;
• Rendszeres workshopok szervezése, ahol a kollégák áttekinthetik és megvitathatják az aktuális tapasztalatokat;
• SNI/BTM feladatok feltérképezése, tanmenetek és óravázlatok szükséges kiegészítése.