5. évfolyam
5. osztály-névsor
Árvai Gergő, Boldog Dominik, Bordé Kata Viktória, Botás Dávid, Csavar Krisztián Zsolt, Csomós Alexandra Szilvia, Csomós Bence, Kiss Lili Dorka, Kopasz Péter, Kovács Levente, Oravecz Kata, Pallagi Natália Emma, Papp Renáta, Sárosi Anna Emília, Schriffert Dániel, Seprenyi Edit, Szabó Marcell, Szelezsán Szeveréd, Szigetvári Kevin István, Zsilák Mátyás Vincze Dorka
Osztályfőnök: Borgulya Edit
21 tanulóval kezdtük meg a tanévet, az összekovácsolódott csapat szeretettel fogadta a három új diákot. Gyorsan beilleszkedtek az új fiúk, a szünetekben szívesen fociznak együtt az osztálytársak az udvaron.
A tanítási órákon igyekeznek aktívan részt venni. Szívesen mesélnek iskolán kívüli élményeikről. Van is miről, hiszen sokféle tevékenységet végeznek délutánonként, hétvégén: küzdősport, labdarúgás, kézilabda, atlétika, van, aki zenél, táncol, rajzol, fest.
Mindannyian kedvelik a ház körül élő állatokat, ezt meg is mutatták az ötletesen elkészített plakáton (köszönet a segítségért Anna néninek), melyet mindenki megcsodálhat az osztályban.
Talán a munkatempón kellene változtatni, és itt nem a kapkodásra gondolunk…
Fogyasztóvédelmi vetélkedő sikeres csapata
Az ötödik osztályosok csapata rövid, de intenzív felkészülés után vett rész a fogyasztóvédelmi egyesület által rendezett városi vetélkedőn. E megmérettetést megelőzte az osztályban lezajlott „házi verseny”. A fényképek ekkor készültek. Vidám és érdekes órát töltöttek együtt a gyerekek, s megtudhattak érdekességeket a számlák, nyugták, reklamációk titkairól.
Az öt ügyes diák könnyedén válaszolta meg városi versenyen az egyszerű kérdéseket és a furfangos feladványok sem fogtak ki rajtuk. Két ötödikes csapatot utasítottak maguk mögé, így a szoros versenyt ők nyerték meg.
Szeretettel gratulálunk a csapat tagjainak: Bordé Katának, Pallagi Natáliának, Papp Renátának, Schriffert Dánielnek, Szelezsán Szeverédnek.
Karácsonyis angyalok kara
„Dicsérem az Urat amíg élek, éneklek az én Istenemnek, amíg vagyok.”/Zsolt146,2/
Iskolánkban hat éve alakult a 2-6. osztályos gyerekekből álló, jelenleg 40 fős gyermekkórus, mely igen nagy népszerűségnek örvend mind a gyermekek, mind a felnőttek körében. Az énekkar széles repertoárjába leginkább keresztény ifjúsági énekek tartoznak, de szívesen éneklünk népdalokat, sőt olyan dalunk is van, amit maguk a kórustagok írtak.
A diákmiséken való énekszolgálaton kívül egyházi ünnepeken és egyéb városi rendezvényen is örömmel képviseljük iskolánkat, mint például az adventi gyertyagyújtó ünnepség, betlehemes műsor, adventi hangverseny, magyar kultúra napja, passió, Apor Vilmos emlékműsor, Gyulai Virágok Vasárnapja, Kiváló Diák díjátadó ünnepség.
A kórust Mári Zoltánné Mészáros Andrea tanárnő vezeti, a hangszeres kíséretben Baracsi István (gitár) és Tóth Szimonetta (zongora) pedagógusok, illetve Mári Zoltán (basszusgitár) szülő vesz részt. Négy éve gyönyörű ünneplő egyenruhát varrattunk, amely bármilyen reprezentatív környezetben méltó viselet, akár városi, akár egyházi ünnepről van szó.
A kórus tagjai minden fellépést követően énekkarvezetői vagy igazgatói dicséretben részesülnek, illetve minden tanévben jutalomkiránduláson vesznek részt. Jártunk már Szegeden a Dómban és a Vadasparkban, a szarvasi Körösvölgyi Látógatóközpont és Állatparkban, a poroszlói Tisza-tavi Ökocentrumban.
A kórustagság nem kötelező, önkéntes, szakköri keretek között működik. A diákok számára kiváltság az énekkar tagjának lenni, hiszen mi más tehetne szebbé egy ünnepet, mint az élő ének és zene? Hisszük és valljuk, hogy a tiszta gyermeki hang a mennyig hatol és Istent dicsőíti, hogy a tiszta gyermeki hang mosolyt fakaszt az emberi szívekben és ajkakon, a tiszta gyermeki hang talentum, érték.
Kohán 50
– Múzeumpedagógiai foglalkozás a Kohán Képtárban –
Október végén került sor arra a művészetpedagógiai foglalkozásra, melynek helyszínéül a Kohán Képtár szolgált. Ennek apropója a gyulai kötődésű Kohán György halálának 50. évfordulójához köthető. A rendhagyó keretek közt tartott élményközpontú vizuális nevelés résztvevői a Karácsonyi János Katolikus Gimnázium és Általános Iskola ötödik osztályos tanulói voltak.
A szokatlan helyszínen zajló vizuális nevelés jellegét kettősség jellemezte. Egyrészt a gyerekek megismerkedhettek Kohán György életútjával (elméleti), másrészt játékos formában kerülhettek közelebb a koháni piktúrához (gyakorlati). A képi játéknak talán az „Engedd szabadjára a vonalat” címet adhatnánk, hiszen folyamatosan vonalakkal, pontokkal, foltokkal kellett zsonglőrködni a két órás program során. A feladatok egyik részének lényege a látvánnyal való játék, az eredeti jelentéstartalom átírása, új kontextusba helyezése volt. Másik részénél pedig a vonal formaalakító szerepe került előtérbe. Mindez pedig úgy, hogy a diákok kiléphettek a megszokott papírméretek közül és a múzeumi tér egészét használhatták "képírásra".
Talán nem szócséplés hangsúlyozni, mennyire fontos, hogy a gyerekek idejekorán testközelből találkozzanak, érintkezzenek műalkotásokkal. Ráadásul úgy, hogy mindeközben ne pusztán passzív befogadóként viselkedjenek, hanem saját korosztályi sajátosságaiknak megfelelően maguk is tevékeny, alkotó részeseivé lehessenek egy-egy műalkotás feldolgozásának. Hogy kinevelődhessen egy olyan generáció mely kellő és értő érzékenységgel bír és valóban a képírók képolvasójává válhat.
Andruska Anna rajztanár